Medieval 2 : Total War - Kingodoms - DISCUSSIONE GENERALE

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CAESAR MAGNUS
00sabato 24 marzo 2007 20.15
Da un mensile tedesco (gamestar) emergono le prime notizie sulla prossima espansione di Medieval2!!! Qualcuno ha pubblicato sul forum ufficiale queste info, e sembra che cio sia vero sebbere siano news non uffficiali.LINK

The Addon will contain 4 Campaigns:

Britain: With England, Wales, Scottland,Norway, Ireland.

Crusade: Two Alliances vs. Each other: Jerusalem + Antiochia vs Egypt, Byzans,Turks and all together vs. Mongols

New World: Azteks, Maya, Apache,Tarasken, Chichimeken, Tlaxkalteken and Spanish Settlers under Cortes

East Europe: With German Knights, Poland, Litauen, Danmark, Nowogrod


Sorry for the bad spelling....but i am reading and trying to remember the english translation ;)!

It is done to 70% and will apear in the 2nd quater of this year!

- They also added "Special abilities" for the historical persons in the 4 campaigns: Richard I. can collect fleeing troups, Emperor Manuel of Byzanz can "confuse" enemy units, that they hit themself.
- The campaings have different targets and a different way of playing it. In the Eastern, the religion plays a big role (because of unrest and unit development -> u can only build teutonic knights in a catholic area) in the New world if you play the spanish have only few Units and you have to look for alliances and trading routes.
- More units on a battlefield.
- You can build Forts with water around it.... keep their position and which you also can conquer and use for urself.
- More + Different Mission Targets: A noble man apears and asks for your help in a combat. If you are successfull, your reward will depend to how you won (how many you killed).
- In the Britain Szenario you can make as enemy of England an alliance with renegate(?) english aristocrats. They ask for your help, to conquer a town. If you give them the town after the victory, they will found a new anti-english fraction "Allianz der Barone"!



Da cio che ce scritto promette davvero bene, soprattutto per le 4 campagne e le abilita speciali!!
+ Mather +
00domenica 25 marzo 2007 04.18
Azzo che Scoop !

Ho dato un'occhiatazza al forum e paiono esserci molti buoni spunti.

L'unico problema è che una vera e propria accozzaglia di informazioni ! Non si capisce se e fin dove la campagna viene prolungata.

Poi che diavolo c'entrano gli Spagnoli di Cortez ? Si tratta di un'altra campagna magari riguardante la conquista delle Americhe ?

Come diavolo fanno ad esserci gli Apache se a rigor di miserevole mappa di Med2 non sono nemmeno contemplati ?

MAH ! Speriamo di ricevere nell'immediato qualcosa di piu' specifico !
brancaleone da norcia
00domenica 25 marzo 2007 04.51
mah
non nascondo una gran paura che vengano fuori quattro mods alla "alexander total war", al prezzo di uno (se!).

l'ottimismo è il profumo della vita. :diehihi

vediamo mpo'.

ciau. [SM=x1140439]
=Morgoth Bauglir=
00domenica 25 marzo 2007 13.31
speriamo bene, anche se sinceramente sono contento di quest'ultima notizia! non vedevo l'ora di sapere cos'avrebbero fatto quelli della Ca
+ Mather +
00domenica 25 marzo 2007 14.35
E' ufficiale : si chiamerà Medieval 2: Kingdoms

4 Campagne e 13 Nuove Fazioni, rimaniamo in attesa di ulteriori aggiornamenti.
=Morgoth Bauglir=
00domenica 25 marzo 2007 15.33
hai un link con delle notizie date dalla ca in merito ?
+ Mather +
00domenica 25 marzo 2007 17.01
In realtà sono notizie pervenute dai lettori Tedeschi di Gamestar, sono piuttosto frammentarie e non molto comprensibili.

Si parla di una campagna nell'Est Europa con Teutonici, Boemi, Novgorod ed altre fazioni.

Poi di un' espansione coloniale nelle Americhe con Cortez, nonchè (ed è questa che mi incuriosisce di piu'); qualcosa con Irlanda, Norvegia e Scozia.

Che si tratti dei miei beneamati Vichinghi ?

ODINO LO VOGLIA !! [SM=x1140495] :angel
theursus
00domenica 25 marzo 2007 17.24
LA NOTIZIA IN SE È DECISAMENTE BUONA però io ci vedo il rischio di troppa carne al fuoco

Se il lavoro sarà ben svolto, io sono decisamente favorevole all'investigazione dei secoli bui [SM=x1140486]

Comunque rammentiamo il pasticcio della scorsa espansione
[SM=x1140470] [SM=x1140470] [SM=x1140470] [SM=x1140470] [SM=x1140470] [SM=x1140470] [SM=x1140470] [SM=x1140470]
+ Mather +
00domenica 25 marzo 2007 17.58
www.gameradio.de/indexnews.php?pn_go=details&id=0010006

Abbiamo un buon traduttore di Tedesco a corte ? :mezzeca
=Morgoth Bauglir=
00domenica 25 marzo 2007 18.38
si potrebbe chiedere a riczu di rome total war italia [SM=g27960]
Fulcherio
00domenica 25 marzo 2007 19.51
Di recente dal nuovo dispendio del Gamestar abbiamo unito le informazioni più importanti per voi “nei 2 medioevali„ AGGIUNGIAMO “sui regni„: - quattro nuove campagne. Esso che combattete per Britannien, che partecipare ai crusades, visitati con la medaglia tedesca Europa Orientale o la rottura dentro in America. - Ogni campagna offre ulteriormente gli eventi storici, per esempio un attacco dei Mongols durante i crusades. - 150 nuove unità. - 13 nuovi gruppi parlamentari. - Negli eroi storici di battaglie ora combattere inoltre, per esempio al cuore del leone del Richard. Tutto di esso ha un attacco speciale. Löwenherz “cuore del leone„ si accerta per esempio per il fatto che le unità fuggire grippino ancora alle armi. - Chi attaca una città con parecchi eserciti, potere ora tutto l'anche sul battleground kommandieren. Questa innovazione interessa tuttavia soltanto la AGGIUNTA sopra. Principalmente il programma trasferisce l'IA lontana gli eserciti restanti. - Con le nuove valli dei Forts per esempio può essere ostruito, ulteriormente inscatolano le loro fosse del castello intorno loro stabiliscono. Quei avversari castellets sono ora non distrutti, ma possono essere conquistati e che Vorposten. Inoltre questi cambiamenti interessano soltanto le quattro nuove campagne “dei regni„. - Darà le nuove missioni differenti, per cui una riceve le unità al lato di soldi inoltre. Chi viene a contatto per esempio sul senso di un Kreuzritter, che può aiutare questo con una lotta. La ricompensa dipende in seguito dalla vostra efficacia nel combattimento. - Tutte le campagne “da 2 medioevali„ e la AGGIUNTA sopra possono essere interessate in avvenire in un modo di Hotseat. In ciò li alternate successivamente ad un pc, battaglie siete soltanto ausgewürfelt. Ulteriori modi del gioco via la rete o il Internet non sono progettati, il modo di Hotseat deve essere pubblicato già prima tuttavia da Patch. La previsione completa compreso parecchi ritrovamenti di Screenshots esso nel nuovo dispendio del Gamestar, che sono disponibili a partire da mercoledì al kiosk.

traduzione un po incasinata ma dà l'idea
saluti
Quynto
00domenica 25 marzo 2007 19.52
O anche a Dioclezianus che anche a quanto so studia tedesco a scuola
CAESAR MAGNUS
00domenica 25 marzo 2007 19.57
Grazie Fulcherio! Qualcosa si capisce. ma è troppo forte questa traduzione!! :diehihi
Qualche passo:
"150 nuove unità. - 13 nuovi gruppi parlamentari"
"si accerta per esempio per il fatto che le unità fuggire grippino ancora alle armi"
[SM=x1140476]
Comunque si dice pressapoco quello gia detto, ho capito anche che i forti possono essere ingranditi, e non possono esere distrutti (o non svaniscono?)
+ Mather +
00domenica 25 marzo 2007 23.31
Re:

Scritto da: Quynto 25/03/2007 19.52
O anche a Dioclezianus che anche a quanto so studia tedesco a scuola



Sarebbe meglio in effetti !

Ci si capisce quasi un caZZ !!! [SM=x1140476]
Fulcherio
00domenica 25 marzo 2007 23.35
Re:

Scritto da: CAESAR MAGNUS 25/03/2007 19.57
Grazie Fulcherio! Qualcosa si capisce. ma è troppo forte questa traduzione!! :diehihi
Qualche passo:
"150 nuove unità. - 13 nuovi gruppi parlamentari"
"si accerta per esempio per il fatto che le unità fuggire grippino ancora alle armi"
[SM=x1140476]
Comunque si dice pressapoco quello gia detto, ho capito anche che i forti possono essere ingranditi, e non possono esere distrutti (o non svaniscono?)



Non è il massimo, lo riconosco [SM=g27975] , ma andavo di fretta e una integrale traduzione non riuscivo a farla senza un "aiutino",
mercoledì sè nè saprà qual'cosa di piu, però le novità nel campo di battaglia, come la possibilità di comandare piu eserciti contemporaneamente durante gli assedi riguarderanno solo l'espansione.

saluti
Greek warrior 2
00lunedì 26 marzo 2007 11.32
interessante...se ci saranno anche nuove unità ( e diverse da quelle già esistenti ) sarà un'espansione coi fiocchettini rosa [SM=x1140476] ...
+ Mather +
00lunedì 26 marzo 2007 14.37
Conferma ufficiale del Sensei TW
shoguntotalwar.yuku.com/topic/12040/t/Kingdoms.html

Il punto piu' interessante mi pare quello sui fossati.

Mi chiedo se saranno disponibili anche dei Ponti Levatoi (Eccheccazz ! Siamo anche nel Medioevo), ma d'altro canto non montiamoci la testa ! [SM=x1140435]
theursus
00lunedì 26 marzo 2007 19.32
la presenza di fossati negli assedi ne aumenterà la complessità e darà una gran botta di realismo al gioco però non approvo l'idea di mettere questi eroi potenziati secondo me tende troppo ad enfatizzare la presenza del generale.

immaginatevi peò che mega rotta quando il re muore.....
[SM=g27980]
CAESAR MAGNUS
00sabato 31 marzo 2007 13.12
Eco un bel vidiozzo. Si vedono cose che prometterebbero bene e alcune un po strane. http://www.totalwar.com/index.html?page=/en/medieval2/gameinfo/kingdoms/index.html&nav=/en/medieval2/1/4/
Notate le navi stile vichingo (se ho detto una caxxata il monarca m'amazza), le nuove mappe di campgna, nuobve unita (alcune un po fuor i era forse), e i forti con l'acqua
Federick590
00sabato 31 marzo 2007 14.11
In effetti sembra proprio promettere bene, qualcuno ha informazioni sulla possibile data di uscita???
Greek warrior 2
00sabato 31 marzo 2007 14.50
Re:

Scritto da: Federick590 31/03/2007 14.11
In effetti sembra proprio promettere bene, qualcuno ha informazioni sulla possibile data di uscita???



c'è chi parla di tardo 2007...altri invece dicono estate 2007 , ma io credo che la prima ipotesi sia la più giusta .
+ Mather +
00sabato 31 marzo 2007 19.44
Re:

Scritto da: CAESAR MAGNUS 31/03/2007 13.12
Eco un bel vidiozzo. Si vedono cose che prometterebbero bene e alcune un po strane. http://www.totalwar.com/index.html?page=/en/medieval2/gameinfo/kingdoms/index.html&nav=/en/medieval2/1/4/
Notate le navi stile vichingo (se ho detto una caxxata il monarca m'amazza), le nuove mappe di campgna, nuobve unita (alcune un po fuor i era forse), e i forti con l'acqua



Nessuna caxxata ! [SM=g27964]

Tipiche Drakkar di fattura vichinga !

Ciononostante, e premettendo che dovrei fare i salti di gioia dato che mi infilano la campagna sulla conquista della britannia, ci sono molti punti oscuri che poco mi convincono.

Anzitutto questi ipotetici norvegesi che sbarcano dalle navi, seppur (e a parer mio volutamente) poco visibili non somigliano affatto a qualcosa di verosimilmente storico.

Gli irlandesi sono veramente pessimi, piu' che un araldo, quello che compare sulla stoffa pare lo sponsor della Guinnes.

Ciò che fa come al solito imbestialire è la cura che mettono nel riprodurre gli americani e il pressapochismo che regna sull'europa.

Ma che minkia dico io vogliamo mettere queste fazioni sullo stesso piano di rilevanza ?

Senza nulla togliere alle tribu' del nordamerica, ma sono convinto che la probabilità di apparire uno identico all'altro penda piu' verso gli "smutandati" del nuovo mondo che verso le sofisticate armature dell'europa, forti di una varietà culturale illimitata ed evidentissima.

E fatemelo dire sti yankee ammorbano er c... !!

Altra cosa i Danesi vanno nella campagna della Britannia e non ad est !

Canuto il grande ha governato Inghilterra, Norvegia e Danimarca per quasi 40 anni !

Il Danelaw, la contesa con i Norvegesi !

Mi piacerebbe fare due parole col consulente storico della CA !

(se così possiamo definire le mazzate !!!) [SM=g27980]

Fidatevi del nostro monarca quando vi dico che il nostro lavoro di Modder non terminerà sicuramente con la venuta di questa espansione !!!
+ Mather +
00domenica 1 aprile 2007 16.59
La campagna sulla Britannia non dovrebbe comprendere i Vichinghi (con mia somma delusione ovviamente).

I fatti si svolgono nel 1258, quasi due secoli dopo la fine dell'era vichinga.

I norvegesi utilizzavano ancora le Drakkar per estrema funzionalità e manegevolezza, ma non erano certamente vichinghi; non piu'.

Personalmente la trovo una mossa patetica : si tenta di accorpare la ribellione di William Wallace, argomento prediletto dagli americani, con l'espansionismo dei vichinghi Scandinavi del 900; due argomentazioni storiche assolutamente inconciliabili.

I Norvegesi del 1258, guidati da Haakon IV si stavano appena risollevando da due secoli di declino e guerre civili. Affrontavano una sorta di rinascimento commerciale e tutto gli serviva fuorchè dichiarare guerra ad una nazione potente come l'Inghilterra di Edoardo I (Cosa che infatti fu ben lungi dall'avvenire allora e nei secoli successivi).

E infatti, gli unici allargamenti territoriali riguardarono Islanda e Groenlandia; fattore del tutto irrilevante dato che in quanto colonie di soli Norvegesi, alle popolazioni di paesi tanto remoti poco fregava se il proprio regnante sfoggiava uno stemma rosso piuttosto che blu : i tributi dovevano versarli comunque.

"under Magnus VI (reigned 1263–80) medieval Norway reached its greatest flowering and enjoyed peace and prosperity. During this time Iceland and Greenland recognized Norwegian rule."

Lo stesso dicasi per un' ipotetica invasione di Scozia e Irlanda che in quanto possedimenti rivendicati da Edoardo avrebbero certamente scatenato le sue ire.

Che incredibile fesseria.
Come al solito toccherà moddare, niente di nuovo sotto il sole.
Greek warrior 2
00domenica 1 aprile 2007 19.45
non mi aspetto un granchè...quindi magari potrei rimanerne stupefatto o schifato .
+ Mather +
00mercoledì 4 aprile 2007 15.53
Mi sto documentando,

in effetti i Norvegesi non erano intenzionati ad invadere l'Inghilterra ma a preservare il dominio sulle isole Shetland e Orcadi che la politica degli ultimi reggenti Scozzesi minacciava di sottrargli; da qui la cosiddetta "Norwegian-Scottish war" :


"When Alexander III of Scotland turned 21 in 1262 and became of age he declared his intentions of continuing the aggressive policy his father had begun towards the western and northern isles. This had been put on hold when his father had died 13 years earlier. Alexander sent a formal demand to the Norwegian King Håkon Håkonsson.

Norway had after decades of civil war achieved stability and grown to be a substantial nation with influence in Europe and the potential to be a powerful force in war. With this as a background King Håkon rejected all demands from the Scottish. The Norwegians regard all the islands in the North Sea as part of the Norwegian Realm. To put more weight on his answer King Harald activated the leidang and set off from Norway in a fleet which is said to have been the largest ever assembled in Norway. The fleet met up in Breideyarsund (probably today's Bressay Sound) before the king and his men sailed for Scotland and made landfall on Isle of Arran. The aim was to conduct negotiations with the large army as a backup.

Alexander III drew out all negotiations while he patiently waited for the autumn storms to set in. Finally, after tiresome diplomatic talks, King Håkon lost his patience and decided to attack. At the same time a large storm set in which destroyed several of his ships and kept others from making landfall. The Battle of Largs in October 1263 was not decisive and both parties claimed victory, but King Håkon Håkonsson's position was hopeless. On 5 October he returned to the Orkneys with a discontented army where he died of a fever on 17 December 1263. His death halted any further Norwegian expansion in Scotland."

Se non si sfocia in una rappresentazione futuristica di The Viking Invasion e a patto che la fazione Norvegese non risulti un miserevole clone dei vicini Danesi, la cosa potrebbe effettivamente funzionare.
+ Mather +
00domenica 15 aprile 2007 02.47
La lituania disporrà di templi pagani
Che potranno essere sicuramente sfruttati per le prossime operazioni di modding nostrano.

Spero in qualche screenshot esaustiva ! [SM=x1140424]
brancaleone da norcia
00domenica 15 aprile 2007 05.00
Re: La lituania disporrà di templi pagani

Scritto da: + Mather + 15/04/2007 2.47
Che potranno essere sicuramente sfruttati per le prossime operazioni di modding nostrano.

Spero in qualche screenshot esaustiva ! [SM=x1140424]



ho capito, prepariamoci pure a disporre una campagna nordica di bellum crucis.

gli facciamo vedere noi come si fanno le campagne localizzate!
[SM=g27980]

ciau. [SM=x1140411]
CAESAR MAGNUS
00giovedì 26 aprile 2007 15.15
Alcune novità su codesta espansione qui. Riporto alcune cose:

How will you be able to control multiple armies on the field?
Via the control multiple armies feature. You will have to option to control the reinforcement armies before you enter the battlefield. From there you can swap between armies and issue orders to your reinforcements.

Will you be able to fight the new factions against the old factions in multiplayer?
Yes, in multiplayer and custom battles you can choose most of the older factions to play as.

Will the new "control reinforcements" option be available in the "core" (original) campaign?
We are currently looking into it.

Will boiling-oil be brought back?
Yes Boiling oil will be back and available in all campaigns except Americas

Will there be historical battles?
There will be some multiplayer scenarios as well as some single player scenario battles. But no historical re-creations.

Will there be a multiplayer mode?
Yes, you can play multiplayer battles in each campaign as well as the hotseat mode.

Will money will be a problem for the Teutonic Order, which can only build castles ?
Castles will be the main source of unit production for the Order, however we are now looking at giving them the ability to upgrade their cities to increase their income. The outcome will be decided based on balance testing.

The English will have troubles with the 2h bug again, or will the patch fix that in both games ?
The 2H will be fixed in 1.2 as well as any future releases including Kingdoms.

The game will have a new soundtrack or use the one from Medieval 2 ?
Yes, there are new sound effects and so far, 35 new songs for Kingdoms composed in-house by our award winning Sound guys :)

Also, during the Crusades campaign will European crusading armies appear at random times throughout the campaign?
Yes, you will see a host of European factions arrive to take part in the crusade. Off the top of my head, Venice, England and France.

How many of the features in the expansion will be added also to the original game?
This is still unknown as of yet and being discussed due to balance reasons

Will you release the ***** Hot-Seat before Kingdoms so in the expansion we will see a real Multiplayer Campaign :)
You can still access the hotseat mode via command lines, but it won't be fully implemented until Kingdoms

* Will factions from the core game have new units, any new siege units, ships??
Yes! But you will all have to wait to find out what ;)

Will Kingdoms be fully modable and will the new features be hardcoded? For example, could I make Ireland have no family tree or give Norway the ability to change religions if I wanted to?



In the Britannia Campaign we know of 5 factions that will be playable, will it be possible to add (mod) other factions into this?
You will be able to mod Kingdoms the same as M2 vanilla, there won't be any restrictions from modding the original M2 game to the expansion. We are looking to include more modding features in Kingdoms as well as implementing some features asked by the community. Some of the new features (most I think) will be modable.

Could you please add fires and famines to the descr_disasters events list, and also add floods, storms, fires and famines to the descr_events file for modding?
It will be added to the long list of community modding requests. Only some of the requests will make it in because of the huge amount of work involved to add them all.

What will the colour of my pants be when I play M2:TW Kingdoms?
Brown, if you're wearing any..

Please bring Burning Oil back.
Sure thing!

Please bring Sapping/Under Mining back
I already gave you one feature, don't get greedy!

Please answer these questions.
Is three ok?

Apparently from what they have said in interviews kingdoms is ment to be the most modable Totalwar project to date(notice word apparently)
Correct!

Well you be able to switch off/disable the hero's, or their abilities, for the people who do not want to play with them?
You don't have to use their abilities if you don't want to. Just don't press the button.

Will we see improved AI?
Yes, the upcoming patch will see a lot of big AI improvements, these will be carried over to Kingdoms.

Will the option to view cities be available again?
Unfortunately no, that feature was removed during the engine transition in M2.

Is there any way they can change the name to have the word "Invasion" in it?
Kingdoms Invasion? Probably not, sorry

Of the previously listed patch -"bug" repair requests, how many will be addressed? There are simply to many to list in one post. If you would (finally) fix the items listed in either "R&R" or the patch request posts this should make the day.
We are well aware of the community bug lists and we have been using these for some-time to help prioritise our in-house bug list. The upcoming patch will contain some of the top priority bug fixes, we will be including more in the kingdoms release as we get to them. I couldn't give you an exact number as of yet because we haven't finished.

Campaign modding - will we be able to add additional campaigns like we could in RTW, or will we have to stick to modding one of the grand campaigns like we have to in M2TW?
Yes it is now possible to have multiple campaigns in the one mod. It requires some menu work and maps to be placed in the correct folders. This is available in the leaked 1.2 and will be available in the upcoming patch.

Will the pope have any power and if so is it just gonna be the crusader and Teutonic campaign. can he excom faction still?
No, the papacy won't be included in the expansion pack, however there will be dialog from the pope but he won't have any direct influence over the campaigns.

In the Britannia Campaign, will there only be a map of Great Britain, or will Norway be included on the map as well (not only as an invading faction)?
Only the norwegian faction is available in Britannia, however you will be able to visit them in the Teutonic campaign as most of Scandinavia is featured on the campaign map.

Will the aztecs/native americans have their own distinct voices? I think in MTW2 they use the Mongol voice.
Yes! The Native Americans will have new unique voices in Kingdoms.

Will anyone from CA answer this thread?
I hope so, it's getting pretty damn long..



Sperando mantengano le promesse [SM=x1140470]
Greek warrior 2
00domenica 29 aprile 2007 00.43
Re:

Scritto da: CAESAR MAGNUS 26/04/2007 15.15
Alcune novità su codesta espansione qui. Riporto alcune cose:

How will you be able to control multiple armies on the field?
Via the control multiple armies feature. You will have to option to control the reinforcement armies before you enter the battlefield. From there you can swap between armies and issue orders to your reinforcements.

Will you be able to fight the new factions against the old factions in multiplayer?
Yes, in multiplayer and custom battles you can choose most of the older factions to play as.

Will the new "control reinforcements" option be available in the "core" (original) campaign?
We are currently looking into it.

Will boiling-oil be brought back?
Yes Boiling oil will be back and available in all campaigns except Americas

Will there be historical battles?
There will be some multiplayer scenarios as well as some single player scenario battles. But no historical re-creations.

Will there be a multiplayer mode?
Yes, you can play multiplayer battles in each campaign as well as the hotseat mode.

Will money will be a problem for the Teutonic Order, which can only build castles ?
Castles will be the main source of unit production for the Order, however we are now looking at giving them the ability to upgrade their cities to increase their income. The outcome will be decided based on balance testing.

The English will have troubles with the 2h bug again, or will the patch fix that in both games ?
The 2H will be fixed in 1.2 as well as any future releases including Kingdoms.

The game will have a new soundtrack or use the one from Medieval 2 ?
Yes, there are new sound effects and so far, 35 new songs for Kingdoms composed in-house by our award winning Sound guys :)

Also, during the Crusades campaign will European crusading armies appear at random times throughout the campaign?
Yes, you will see a host of European factions arrive to take part in the crusade. Off the top of my head, Venice, England and France.

How many of the features in the expansion will be added also to the original game?
This is still unknown as of yet and being discussed due to balance reasons

Will you release the ***** Hot-Seat before Kingdoms so in the expansion we will see a real Multiplayer Campaign :)
You can still access the hotseat mode via command lines, but it won't be fully implemented until Kingdoms

* Will factions from the core game have new units, any new siege units, ships??
Yes! But you will all have to wait to find out what ;)

Will Kingdoms be fully modable and will the new features be hardcoded? For example, could I make Ireland have no family tree or give Norway the ability to change religions if I wanted to?



In the Britannia Campaign we know of 5 factions that will be playable, will it be possible to add (mod) other factions into this?
You will be able to mod Kingdoms the same as M2 vanilla, there won't be any restrictions from modding the original M2 game to the expansion. We are looking to include more modding features in Kingdoms as well as implementing some features asked by the community. Some of the new features (most I think) will be modable.

Could you please add fires and famines to the descr_disasters events list, and also add floods, storms, fires and famines to the descr_events file for modding?
It will be added to the long list of community modding requests. Only some of the requests will make it in because of the huge amount of work involved to add them all.

What will the colour of my pants be when I play M2:TW Kingdoms?
Brown, if you're wearing any..

Please bring Burning Oil back.
Sure thing!

Please bring Sapping/Under Mining back
I already gave you one feature, don't get greedy!

Please answer these questions.
Is three ok?

Apparently from what they have said in interviews kingdoms is ment to be the most modable Totalwar project to date(notice word apparently)
Correct!

Well you be able to switch off/disable the hero's, or their abilities, for the people who do not want to play with them?
You don't have to use their abilities if you don't want to. Just don't press the button.

Will we see improved AI?
Yes, the upcoming patch will see a lot of big AI improvements, these will be carried over to Kingdoms.

Will the option to view cities be available again?
Unfortunately no, that feature was removed during the engine transition in M2.

Is there any way they can change the name to have the word "Invasion" in it?
Kingdoms Invasion? Probably not, sorry

Of the previously listed patch -"bug" repair requests, how many will be addressed? There are simply to many to list in one post. If you would (finally) fix the items listed in either "R&R" or the patch request posts this should make the day.
We are well aware of the community bug lists and we have been using these for some-time to help prioritise our in-house bug list. The upcoming patch will contain some of the top priority bug fixes, we will be including more in the kingdoms release as we get to them. I couldn't give you an exact number as of yet because we haven't finished.

Campaign modding - will we be able to add additional campaigns like we could in RTW, or will we have to stick to modding one of the grand campaigns like we have to in M2TW?
Yes it is now possible to have multiple campaigns in the one mod. It requires some menu work and maps to be placed in the correct folders. This is available in the leaked 1.2 and will be available in the upcoming patch.

Will the pope have any power and if so is it just gonna be the crusader and Teutonic campaign. can he excom faction still?
No, the papacy won't be included in the expansion pack, however there will be dialog from the pope but he won't have any direct influence over the campaigns.

In the Britannia Campaign, will there only be a map of Great Britain, or will Norway be included on the map as well (not only as an invading faction)?
Only the norwegian faction is available in Britannia, however you will be able to visit them in the Teutonic campaign as most of Scandinavia is featured on the campaign map.

Will the aztecs/native americans have their own distinct voices? I think in MTW2 they use the Mongol voice.
Yes! The Native Americans will have new unique voices in Kingdoms.

Will anyone from CA answer this thread?
I hope so, it's getting pretty damn long..



Sperando mantengano le promesse [SM=x1140470]




qualcosa di carino c'è...
Pilbur
00giovedì 10 maggio 2007 16.00
A me mi interessano poco le guerre nordiche...dovevano far qualcosa in italia!
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