Ecco perché l'XBOX non ingrana in Giappolandia!

Numero6
00giovedì 22 marzo 2007 14:35
Hironobu Sakaguchi, autore di capolavori indiscussi come Chrono Trigger e Final Fantasy, nonchè del recente Blue Dragon, in una recente intervista su Gamespot ha dichiarato che in Giappone i programmatori incontrano problemi di base nello sviluppare su X360.
Ad esempio, un kit come l'Unreal Engine 3, non è facilmente utilizzabile perchè NON TRADOTTO in Giapponese.
Chi non conosce l'inglese, quindi, è tagliato fuori (o comunque è costretto a lavorare più lentamente del normale, con evidenti disagi e ritardi).

Sembra incredibile che la causa possa essere questa, ma tant'è...



HS: It's very good overall. Support has been outstanding. But the problem is, for example, Epic's Unreal Engine 3. It's developed in English, of course. And unless you've got programmers who can understand English or are bilingual...we've got numerous bilingual staff, programmers who are highly capable of speaking and understanding English, so they can understand the updated information and versions with respect to the development of UE3. But unless you've got programmers who can understand English, they actually can't read the materials. And even though translation takes place, there is a lag. Oftentimes when they read [about] a version, the very version that they read is outdated. So those are some of the challenges associated with the language barrier. That's one area that Microsoft is poor in: documentation.





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